Turystyka nurkowa

  Sudan

  Chorwacja

   Egipt

informacje ogólne

zakwaterowanie

miejsca nurkowe

kursy w Egipcie

  terminy

  Archiwum Agencja turystyczna Kontakt
  

szisza.jpg (106485 bytes)   we1.jpg (128102 bytes)

 

 

 

 

Zdjęcia z naszych wypraw:

inne znajdziecie w naszym archiwum

 

 

 

 

Egipt Safari wrakowe

TRASA PÓŁNOCNA - WRAKI

 Trasa północna to przede wszystkim nurkowania na wrakach - prawdziwy dotyk historii. Odwiedzimy najbardziej znane wraki Morza Czerwonego: zanurkujemy na rafie Abu Nuhas, na której spoczywają 4 legendarne wraki z rożnych  okresów czasu – Carnatic, malownicza Chrisoula K, znana wszystkim Ghiannis D oraz Kimon M (znany również jako Sea Star).

Klejnotem tej wyprawy jest jednak THISTLEGORM, najsłynniejszy wrak tego morza, odkryty przez Jacque’a Cousteau. Thistlegorm to transportowiec wojenny zatopiony w 1941r. z pełnym ładunkiem na pokładzie. Lokomotywy, czołgi, motocykle, dziesiątki ciężarówek oraz działa i pociski, spoczywające do dzisiaj na jego pokładzie sprawiają, ze nurkowie maja okazje odwiedzenia prawdziwego podwodnego muzeum z czasów II wojny światowej! Tam zagubisz się w czasoprzestrzeni!

Oprócz wraków odwiedzimy również rafy koralowe, wybieramy te najciekawsze w tej części Morza Czerwonego – zanurkujemy na Shaab El Erg, Umm Gammar, Ongoush, Siul Kabira oraz na najpiękniejszej rafie tego regionu – BLUFF POINT, gdzie będziemy mieli okazje zanurkować z prądem wzdłuż ściany absolutnie pokrytej koralami miękkimi, gorgoniami oraz biczami. Tu tez będziemy mieli szanse spotkać żółwie i rekiny.

Na rafie Shaab Ali położonej niedaleko od Thistlegorma przy odrobinie szczęścia zanurkujemy z mieszkającym tam stadem Delfinow (spotykamy je tam za każdym razem!!!!)…

Safari to nie tylko niesamowita podróż w czasie, ogromna przygoda… to również niepowtarzalna atmosfera rejsu, odkrywania podwodnych krain, spotkania z morskimi stworzeniami….

 M/Y Sea Cruiser I

 

M/Y Sea Cruiser I to piękny jacht motorowy należący do klasy luksusowej najpiękniejszych lodzi operujących w Egipcie. Został zaprojektowany i wybudowana z myślą o safari nurkowym, zaspakaja zatem zarówno praktyczne zapotrzebowania swoich gości jak również gwarantuje komfort i ogromna przyjemność podczas rejsu.

Kabiny: 13 obszernych i komfortowych kabin, doskonale wykończonych z prywatnymi łazienkami, indywidualnie sterowana klimatyzacja oraz prywatnymi lodówkami.

Rozmieszczenie: 8 kabin na pokładzie dolnym; 2 kabiny na pokładzie środkowym; 1 suite z łożem małżeńskim; 2 kabiny na pokładzie górnym.

  

Pokład nurkowy: pokład nurkowy został wykończony tekiem, jest przestronny i posiada wiele doskonałych rozwiązań logistycznych, które bardzo pomagają w sprawnym i wygodnym przygotowaniu się całej grupy do nurkowania. Każdy nurek posiada swoje miejsce na lawie z własna skrzynia na sprzęt. Butle ładowane są z “kabla” a wiec nie trzeba za każdym razem demontować sprzętu. Kompresory są typu: “cichy kompresor”, są ukryte pod podłogą i są dodatkowo wyciszone aby nie przeszkadzać w odpoczynku gości. Na pokładzie nurkowym ponad to znajdują się: poleczki dla każdego Gościa z gniazdkami elektrycznymi, pojemnik ze słodka woda na aparaty fotograficzne bądź komputery, maski itp. , na platformie nurkowej znajdują się również prysznice ze słodką woda.

 

 

Salony: jako jedyna łódź My Sea Cruiser I oferuje az dwa salony: pierwszy z nich znajduje się na pokładzie środkowym, wyposażony jest w wygodne stoły, na których serwowane są posiłki, TV, klimatyzacje; drugi salon znajduje się na pokładzie górnym i jest to miejsce wypoczynkowe z wygodnymi sofami, kącik z kawa i herbata, lawami na kawę, TV wraz z DVD i Hi Fi, również jest klimatyzowany. Dwa salony gwarantują poczucie przestrzeni i prywatności

 

 

 

Pokłady słoneczne: My Sea Cruiser posiada aż trzy obszerne pokłady słoneczne: jeden na pokładzie górnym, częściowo zacieniony; drugi znajduje się na dachu lodzi i jest w w połowie zacieniony – doskonały dla amatorów opalenizny, spania pod gwiazdami czy jako punkt obserwacyjny; trzeci pokład jest w pełni nasłoneczniony i znajduje się przed mostkiem kapitańskim – najlepsze miejsce do relaksu podczas rejsu!

 

M/Y Sea Cruiser I wywyższa się ponad inne lodzie przede wszystkim swoja wielkością, co czyni ja bardzo komfortowa, zapewniająca uczestnikom prywatność nawet przy dużej grupie, gwarantuje również bezpieczeństwo i stabilność nawet podczas niezbyt sprzyjającej pogody.

W trakcie safari nurkowego będzie nam asystowała niezwykle przyjazna i profesjonalna załoga lodzi, specjalnie do tego wytrenowana. Kucharz będzie rozpieszczał nas kuchnia lokalna i europejska.

 Dlugosc : 36 m

Szerokosc : 8 m

Silniki : 2 x MAN each 1.000 hp

Generatory : 2 x 60 KW

Kompresory : 2 x Bauer

Komunikacja: VHF, Radar, echosounder, GPS, satellite telephone

Bezpieczeństwo: Kamizelki ratunkowe, butle z tlenem, apteczka.

Zodiak: 2 zodiaki z silnikami 30 km

Butle:12 l Aluminium tanks with DIN/INT

Woda słodka: zbiornik wody oraz odsalarka

 Trasa Polnocna - Wraki

 TRASA I MIEJSCA NURKOWE – POLNOC - WRAKI

 

MIEJSCA NURKOWE

ABU NUHAS

Od 1860r., kiedy to otwarto Kanał Sueski wiele statków obierała trasę biegnąca przez Morze Czerwone, która łączyła Europę z Orientem. Morze Czerwone należy do jednych z najniebezpieczniejszych akwenów świata ze względu na swe liczne, rozsiane po całym morzu rafy koralowe, często stykające się z powierzchnia wody…

Najwięcej z nich pochłonęła właśnie Abu Nuhas, ze względu na swa lokalizacje położona tuz przy trasie biegnącej przez Morze Czerwone. W tej chwili na rafie leżą wraki czterech statków: Carnatic, Chrisoula K, Ghiannis D i Kimon M. Wzdłuż rafy widoczne są również szczątki wielu innych wraków, niestety całkowicie juz zniszczonych.

CARNATIC

Carnatic to najstarszy wrak leżący na tej rafie i najbardziej malowniczy ze względu na porastające go korale. Zatonął w 1869 roku uderzając centralnie w rafę. Uszkodzenie nie zatopiło go jednak od razu…. Carnatic utrzymywał się nadal na powierzchni wody, wieczór był bezwietrzny w związku z czym Kapitan zrezygnował z akcji ewakuacyjnej pasażerów na wyspie Shedwan i zdecydował się czekać na mający przepływać ta trasa siostrzany statek….. Wystawiono kolacje, grała muzyka…. Nocą niespodziewanie zerwał się sztorm, zatopił statek wraz z cala załoga i pasażerami… tylko nieliczni się uratowali.

Carnatic leży blisko rafy pochylony względem niej o 45 stopni. Jego pokłady odpadły pozostawiając jedynie podtrzymujące go bele. Są one całkowicie porośnięte koralami, jednocześnie wpuszczając promienie słoneczne…. Można tam łatwo wpłynąć, rozkoszując się widokiem oraz dotykając historii! Na dnie można znaleźć wiele butelek po winie i wodzie sodowej, którą Carnatic miał na pokładzie.

GHIANNIS D

 

Podczas rejsu z chorwackiego portu Rijeka do portu w Jeddah Ghiannis D z manetkami silnika ustawionymi na „cala naprzód” nagle zboczyła z obranego kursu i wbiła się w północno-wschodnia cześć rafy Abu Nuhas. Było to 19-go kwietnia 1983r.

Giannis D spoczywa na dnie w trzech sekcjach: rufa, cześć środkowa z ładowniami, która się zupełnie zapadła i dziob. Każda z tych części ma w sobie cos interesującego ale większość nurkujących zmierza wprost ku części rufowej, która od razu wydaje się być najciekawsza częścią. Spoczywa ona dumnie na dnie pochylona w stosunku do niego o ok. 45°.

THISTLEGORM

Jest to niezaprzeczalnie najsłynniejszy wrak Morza Czerwonego. Thistlgorm został odkryty przez Jacuea Custeau u wejścia do cieśniny Gubal. Był to transportowiec wojenny, który w 1941 roku rozpoczął rejs z Wielkiej Brytanii z dostawa dla armii walczącej w Afryce. Feralnego dnia niemiecka eskadra Heinkeli 111 wyruszyła z misja zatopienia Queen Mary, jednak misja nie powiodła się. Samoloty nie mogły powrócić do bazy z ciężkimi bombami na pokładzie wobec czego szukały celu zastępczego… Pociski trafiły w środkową cześć statku i dostały się do ładowni wypełnionej po brzegi amunicja, nastąpiła eksplozja o ogromnej sile, która przesądziła los statku. Thistlegorm poszedł natychmiast na dno.

Dziś przede wszystkim podziwiać możemy niezwykły ładunek Thistlegorm’a – lokomotywę, czołgi spoczywające obok wraku na dnie w pozycji do ataku, w otwartych ładowniach zobaczymy ustawione w szeregach dziesiątki wozów pancernych, ciężarówek z motocyklami na pakach lub załadowane skrzyniami z gumiakami, wszędzie rozrzucone opony czy skrzynie z pociskami.

Nurkowanie na tym wraku to wizyta w autentycznym muzeum II Wojny Światowej, gdzie oprócz eksponatów wyczuć możemy tchnienie przeszłości – jej tragizm, co przyniesie niezapomniane wrażenia i na pewno stanie się tematem przewodnim wielu opowiadań morskich.

BLUFF POINT

Leży u wschodniego wybrzeża wyspy Gubal. Jest to ścianą opadającą aż na 90 metrów kawalkada pięknych korali, wśród których królują Korale Czarne oraz rozłożyste wachlarze Gorgonii. Bluff Point to miejsce tajemniczych szczelin, zamieszkałych przez mnóstwo ryb, w tym Mureny i Skrzydlice. Ściana ta omywana jest prawie nieprzerwanie przez prad północny nanoszący pokarm, dzięki temu życie na tej rafie jest niezwykle obfite. Nurkowania przeprowadzane są z zodiaca, który wyrzuci nas na północno-wschodniej krawędzi wyspy, wraz z prądem poszybujemy w błękicie wzdłuż rafy, będąc świadkami spektakularnego widowiska przedstawiającego życie podwodne…

 PROGRAM

I dzień

przylot do Hurghady, zakwaterowanie na lodzi, w zależności od godz. przylotu – czas wolny, kolacja na mieście, wyjście do klubu nocnego.

II dzień

ruszamy w trasę!!!! Nasze pierwsze nurkowania wykonamy na Shaab El Erg, tu także możemy wykonać nasze pierwsze nurkowanie nocne,

III dzień

nurkujemy na Abu Nuhas, 1. nurkowanie na Ghiannis D, 2. nurkowanie na Carnatic’u, 3. nurkowanie na Chrisoula K.

IV dzień

Przybijamy do skalisto-piaszczystej wyspy Gubal, na która możemy wybrać się na spacer… przy brzegu zobaczymy dziesiątki krabów a w piasku wyspy znajdziemy rożnych kształtów i wielkości muszle. 1. nurkowanie na Bluff Point wykonane z zodiaca, 2. nurkowanie na wraku leżącym na przybrzeżnej rafie wyspy, popołudniem przenosimy się na Shaab Ali i tu będziemy wypatrywać stada Delfinow, dla chętnych nurkowanie nocne….

V dzień

rankiem cumujemy do Thistlegorm’a !!! Tu wykonamy trzy nurkowania !!! Popołudniem uciekamy na wyspę Gubal…

VI dzień

Popołudniem przenosimy się na Ongoush – tu możliwe nurkowanie nocne.

* Możliwe nurkowanie na Rosalie Muller – do potwierdzenia z organizatorem.

VII dzień

powoli płyniemy w stronę Hurghady, 1. nurkowanie na Ongoush, 2. nurkowanie na Siul Kabira….. resztę dnia zajmie nam rejs do portu.

VIII dzień

W zależności od godziny wylotu - czas wolny na plażowanie, leniuchowanie lub buszowanie po sklepach, dla chętnych rajd czterokołowymi motorami po bezdrożach pustyni do wioski Beduińskiej, transfer na lotnisko I wylot do Polski.

UWAGA! Powyższy program jest ramowy i może ulec zmianom ze względu na warunki atmosferyczne. Kolejność nurkowań może zostać zmieniona. Wszelkie tego typu zmiany będą sygnalizowane na bieżąco.

Program może również ulec zmianie ze względu na zmiany godzin lotów, za które odpowiedzialni są przewoźnicy. Godziny lotów będą potwierdzane na kilka dni przed wylotem. Za zmiany godzin lotów nie odpowiadamy.

 

Cena katalogowa

Cena grupowa - specjalna

Safari *

680 Euro

480 Euro

Przelot WAW-Hurghada-WAW

1390 PLN

1200 PLN

RAZEM - ok

4110 PLN

~ 3120 PLN

 

 

 

 * *kurs euro według aktualnego w dniu płatności

1. Płatności obowiązkowe dodatkowe:

Wiza wjazdowa do Egiptu – 15 USD/os, płatna na lotnisku

Napiwek dla Załogi Lodzi – 30 Euro, wręczane załodze po zakończeniu safari nurkowego

*przepraszamy za umieszczenie napiwku w płatnościach obowiązkowych, w Egipcie napiwek rozumiany jest nieco inaczej I nie przyznaje się go jedynie w przypadkach rażącej nieudolności załogi.

2. Zamówienie dodatkowe

Wypożyczenie butli 15 lit – 35 Euro /safari

Wypożyczenie dodatkowej butli 12 lit – 20 Euro

Pakiet Nitroxowy na butli 15 lit – 10 Euro

Wypożyczenie Kamizelki BCD– 45 Euro/safari

Wypożyczenie Regulatora – 45 Euro/safari

Wypożyczenie Pianki – 45 Euro/safari

Wypożyczenie Kompletu sprzętu – 150 Euro/safari

 

Ceny zawierają:

PRZELOT: samolot charter – mogą zostać zmienione godziny

ZAKWATEROWANIE: łódź

WYŻYWIENIE: 3 posiłki dziennie + kawa, herbata, woda mineralna, napoje gazowane

TRANSPORT: transfer lotnisko Hurghada – łódź – lotnisko Hurghada

OPIEKA: pilot podczas całego pobytu dla grupy

UBEZPIECZENIE:   grupowe ubezpiecznie nurkowe Hestia

Podatek Rafowy:10 Euro/os

Pakiet Nitroxowy dla całej grupy – 25 Euro/os (100 zł) – możliwość ukończenia kursu nitrox dla osób bez uprawnień

 

Cena nie zawiera:

wizy egipskiej [płatne na lotnisku w Egipcie]

wycieczek fakultatywnych

wydatków własnych

kosztów dodatkowych zawartych w pkt. Zamówienie dodatkowe

napiwków

Warunki płatności:

Rezerwacyjna wpłata w wysokości 500 zł/osoba safari + 500 zł bilet. Pozostała kwota 35 dni przed odlotem.